..hidup utk berbakti..

Thursday, April 1, 2010

Senang je xnak sedih..=)


..slm..

kenapa sy wat entry gini ea..sbbnye...sy ni suke bersedih kalau....



1- orang duk cakap menda yg boleh wat sy sedih

2- terlihat sesuatu atau seseorang yg boleh wat sy sedih

3- terdengar tentang hal, atau tntg org yg boleh wat sy sedih

4- terfikir tentang hal, atau tntg org yg boleh wat sy sedih

5- terbaca sesuatu yg berkaitan dgn perkara yg boleh menyedihkan

6- dan banyak terrrrrrrrrrrrrrrr lagi...he3....



kesimpulannye...senang je xnak sedih kan...



1- Ingat Allah banyak2...( dgn mkna lain buat amal ibadat byk2..)

2- Elakkan la perkara kat atas Ni...jgn pndang,jgn fikir,jgn cakap,jgn dengar dan jangan bla..bla..bla.. segala hal yg menyedihkan tersebut..



mudah x?? hidup ni terlalu singkat utk bersedih..he3..nikmatilah ia dengan kegembiraan, ketenangan dan kebahagiaan..jgn peningkan kepala dan serabutkan akal dengan hal2 dunia yg melalaikan..nnti boleh stress..bahagia tu, ade dah depan mata..nk kejar buatpe nye..xpayah nak kalut duk tiru orang lain..org buat tu, kita pun nak buat..orang ade tu, kita pun nak ade juge..kalau kita xbuat, kita xde, risau dikatakan ketinggalan zaman..xgentle..dan sbg nya..tu lah manusia..taklid..padahal, kalau kite xbuat perkara tu, xde menda tu, x mati pun..silap2 ape yg kita ikut2 orang tu, boleh menjauhkan lagi diri kita dengan Allah..herm..pastu bila dah kecewa, bila kesedihan, mula lah menyesal dan salahkan org lain..ish2..akhir zaman..( ayat ustaz ashraf..=)





alamak..ape pulak la sy membebel petang ni...sbnrnye..td borak2 dengan ust ****** dekat bilik beliau...mcm2 hal..posting..jodoh..markah..n mcm2 lah..rase mcm dpt kekuatan dan semangat setelah mendengar butir2 mutiara dari bibir beliau..kalau tengah sedih, boleh tenang dan bersemangat..xnak sedih2 lagi..he2..so, setelah sy bersembang dengan ust ( bukan sembang ksong tahu..), ape yg sy dapat rumuskan ialah " senang je xnak sedih.." okay.. sampai sini dulu..pasni sy akan elakkan perkara yg boleh mnyedihkan sy..dan semoga Allah bersihkan hati sy dari su'uzzon kpd oranglain..mtk dijauhkan..biar org salah anggap,sangka buruk dgn kita, tp jgn kita buat gitu kt orang..xbaik..hehe..kwn2 tolong la doakan sy sekali eaaaa.....aminn...

P/S : eyjaz seorang yg kuat hati..dan sangat tabah !!!!
ade sape2 nak bantah????

No comments:

Post a Comment

Renungan..

Jika Kejahatan Di Balas Kejahatan, Maka Itu Adalah Dendam.Jika Kebaikan Dibalas Kebaikan Itu Adalah Perkara Biasa.Jika Kebaikan Dibalas Kejahatan, Itu Adalah Zalim.Tapi Jika Kejahatan Dibalas Kebaikan,Itu Adalah Mulia Dan Terpuji."

Ads code


I made this widget at MyFlashFetish.com.