..hidup utk berbakti..

Monday, February 7, 2011

.. One Love ..

Bismikallah..khas utk hati dan jiwa yg memerlukan santapan rohani..

Satu Cinta <-( click here to listen )

Oh Tuhanku Engkau dengarlah rintihanku
Diwaktu keheningan malam Engkau terimalah bisikanku
Di waktu keseorangan Engkau kabulkanlah doaku
Walaupun aku tidak pandai memohon..

Aku hambaMu yg hina ini
Datang kepadamu diwaktu kegelapan malam
Mengadu segala kesalahan
Memohon dengan RahmatMu
Keampunan dan kemaafan dipinta..

Aku datang kepadaMu
menyerah diri dengan penuh penyesalan
Aku tersungkur kehadratMu Tuhan
Menyerah diri dengan penuh kehinaan..

Tuhan..
Sudah aku bersungguh beramal
Namun banyak cacat celanya
Bahkan kuanggap derhaka
Ditambah lagi dengan dosa2 jawarihku
yang belum dapat aku tinggalkan..

Tuhan..
Sebenarnya aku tersiksa dengan dosa
Jiwaku tidak kenal dengan segala kesalahan
Kerana itulah aku datang mengadapMu
Memohon keampunan..

Ampunkanlah aku Tuhan
Kalau Engkau tak ampunkan
Hidupku sudah tiada erti apa-apa lagi
Kaya pun tiada guna
Apatah lagi miskin papa
Segala yang aku miliki sudah tiada nilainya..

Hidupku tiada berguna

Aku datang kepadaMu
menyerah diri dgn penuh penyesalan
Aku tersungkur kehadratMu Tuhan
Menyerah diri dengan penuh kehinaan..

Tuhan terimalah
Aku kan hambaMu..

=> Menangislah utk bertaubat..mengenang dosa..muhasabah diri..bukan sbb hal2 keduniaan dan segala isinya yg melalaikan..jgn bazirkan airmata dgn sia2..airmata taubat insyaAllah dpt menyimbah api neraka.. amiinn..

( nasihat utk hati dan jiwa sendiri yg alpa )

No comments:

Post a Comment

Renungan..

Jika Kejahatan Di Balas Kejahatan, Maka Itu Adalah Dendam.Jika Kebaikan Dibalas Kebaikan Itu Adalah Perkara Biasa.Jika Kebaikan Dibalas Kejahatan, Itu Adalah Zalim.Tapi Jika Kejahatan Dibalas Kebaikan,Itu Adalah Mulia Dan Terpuji."

Ads code


I made this widget at MyFlashFetish.com.